کاغذ یادداشت ۱۰x10 بسته ۵۰۰ برگی

25.000 تومان

کاغذ یادداشت

قطعا بارها کاغذهای کوچک زرد رنگ با بسته بندی هایی جذاب و دوست داشتنی را در کتابفروشی ها مشاهده کرده اید! بله منظورمان همان پست ایت نوت ها است که بیشتر به رنگ زرد و البته در سایر رنگ هانیز تولید می شوند.

کاغذ یادداشت

قطعا بارها کاغذهای کوچک زرد رنگ با بسته بندی هایی جذاب و دوست داشتنی را در کتابفروشی ها مشاهده کرده اید! بله منظورمان همان پست ایت نوت ها است که بیشتر به رنگ زرد و البته در سایر رنگ هانیز تولید می شوند.

شاید در نگاه اول این کاغذها بسیار ساده به نظر آیند اما داستان اختراع! بله “اختراع” و همچنین کاربرد آنها حقیقتا شگفت انگیز است.

در سال ۱۹۶۸ یک شیمیدان به نام دکتر اسپنسر سیلور در حالی که تلاش می کرد تا یک چسب فوق العاده قوی را برای شرکت ۳ ام تولید کند بر اثر خطاهای موجود در کار و البته بصورت ناگهانی موفق به کشف چسبی شد که به هیچ عنوان قوی نبود و براحتی به هر جایی می چسبید و براحتی با فشار بسیار بسیار مختصر جدا می شد.

این چسب حساس به فشار در سال ۱۹۷۴ به پیشنهاد  آرتور فرای مخترع برجسته آمریکایی به قسمتی از کاغد یادداشت های کلاسیک افزوده و در نهایت اولین استیکی نوت ها تولید شدند.

این اختراع برخلاف ظاهر ساده آن اهمیت بسیار بالایی در مبحث برنامه ریزی دروس مدیریت دارد. آیا تا کنون بخشی از فعالیت های حافظه خود را به این کاغذهای شگفت انگیز واگذار کرده اید؟

شاید در فیلم های سینمایی روی یخچال، کناره های نمایشگر رایانه و یا دیوار اتاق یک مدیر این کاغذها را دیده باشید.

 استفاده از استیکی نوت برای سال ها در کشورهای صاحب سبک در علم مدیریت مورد آزمایش قرار گرفته  و نتایج همگی بر اهمیت استفاده از آن به عنوان ابزاری در مسیر بهبود فرایند برنامه ریزی و کاهش خطا تاکید داشته اند.

محبوبیت استفاده از این کاغذهای کوچک به اندازه ای بوده که حتی کمپانی های بزرگی چون مایکروسافت و اپل-با پرداخت هزینه استفاده از اختراع- در سیستم های عامل خود نمونه های مجازی استیکی نوت ها را در اختیار کاربران قرار می دهند تا همان تجربه نوت برداری را در فضای مجازی نیز داشته باشند.

علاوه بر این با پیشرفت فناوری و همه گیر شدن تب تلفن همراه هوشمند و تبلت شاهد حضور انواع برنامه ها با محوریت استیکی نوت در آندروید، آی او اس و ویندوز موبایل هستیم.

البته اختلاف نظرهای فراوانی همواره در رابطه با مقایسه استیکی نوت ها در دنیای واقعی و فضای مجازی وجود داشته است. بدین ترتیب که برخی نوع سنتی را موثرتر دانسته و ترجیح می دهند، اما برخی دیگر معتقدند نوت گذاری مجازی کاربردی تر، منظم تر و همراه تر خواهد بود.

در این رابطه بررسی های مختلفی نیز انجام شده مثلا در یکی از سمینارهای TED گروهی از شرکت کنندگان با رایانه و تلفن همراه و عده دیگر با قلم و کاغذ نوت برداری می کنند.

 

در پایان نوت های هر دو گروه بررسی شده و جالب است که مطالب طرفداران تکنولوژی کاملتر و بسیار نزدیک تر به سخنان برگزار کننده سمینار بود  اما آنهایی که با کاغذ و خودکار مشغول بودند برداشت هایی عمیق تر داشته و مطالب آنها تا حدود بیشتری بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سخنران، شخصی سازی شده بود و طبیعتا ذهن این افراد در رابطه با موضوع سخنرانی فعالانه تر عمل کرده است.

به هرترتیب این آزمایش و صدها آزمایش دیگر نیز نمی تواند برتری را به گروه خاصی بدهد زیرا هم استیکی نوت ها در نرم افزارها و هم در دنیای واقعی کارایی های مکمل یکدیگر دارند.

این کاغذهای کوچک به عنوان یک وسیله کاربردی بویژه برای برنامه ریزان و مدیران مجموعه های تجاری مورد توجه قرار دارد البته روی صحبت ما به گروه خاصی محدود نیست و استفاده از این ابزار در زندگی روزمره را نیز بسیار مفید می دانیم.

در ادامه توصیه هایی برای بهره برداری مفید از استیکی نوتها مطرح می کنیم:

  • همواره در محل کار و منزل اقدام به تهیه استیکی نوت کنید

  • اولویت با استیکی نوت واقعی و خودکار خواهد بود پس در جایی که فضایی برای چسباندن آنها دارید و هم رایانه در اختیار دارید ما نوع کاغذی را ترجیح می دهیم و نیازی به پین کردن استیکی نوت ها در رایانه نمی بینیم.

  • همزمان برنامک های موجود را روی تلفن همراه و یا تبلت خود نصب کنید تا در مواقع لازم به عنوان مکمل نوع واقعی از آن استفاده کنید.

  • برای مدیران و برنامه ریزان شرکت ها توصیه می کنیم تا همواره یادداشت هایی از برنامه ها، طرح ها، ایده ها و موارد دیگر از این دست را روی استیکی ها بنویسند و آن را در جایی که محدوده میدان دیدشان باشد، نصب کنند

  • از استیکی نوت ها در رنگ های متنوع استفاده کنید اگر دقت کرده باشید این کاغذها غیر از رنگ سنتی آن(زرد کم رنگ) در انواع رنگ های جیغ و تند تولید می شوند تا همواره خط دید مخاطب را شکار کنند. شما هم چندین رنگ آن را تهیه کنید.

  • برای اولویت های خود یک تعریف ایجاد کنید مثلا کارهای ساده از رنگ زرد شروع شده تا به اموری با اولویت بالا در رنگ صورتی برسیم. با این روش مغز شما به رنگ های مختلف حساسیت های متفاوتی خواهد داشت.

  • به قول فرای خوشبینی بیش از حد به حافظه بزرگترین دشمن پست ایت نوت محسوب می شود. یعنی اگر گمان کنیم ما باهوش ترین فرد زمین هستیم و هیچ موردی را فراموش نخواهیم کرد قطعا سمت استیکی نوت نمی رویم اما بارها شده که مسائلی بسیار مهم را فراموش کرده ایم و این مساله بازهم روی خواهد داد.

  • از طرفی استیکی نوت دشمن حافظه شما و عاملی برای تنبلی آن نخواهد بود زیرا به اعتقاد کارشناسان، نوشتن یکی از عواملی است که موجب می شود موضوعات در ذهن انسان عمیق تر ثبت شوند. پس تعامل با استیکی نوت ها به حافظه شما خدمت هم می کند!

  • همانطور که در موارد بالا هم گفتیم استفاده از برنامه های یادداشت گذاری در تلفن همراه هوشمند به عنوان یک مکمل مدنظر قرار دارد اگر شما یک مدیر پرمشغله هستید می توانید آن دسته از نوت هایی را که روی کاغذ نوشته اید و البته لازم می دانید که خارج از فضای دفتر همراهتان باشد در تلفن همراه نیز وارد کنید.

اگر تا کنون از استیکی نوت استفاده نکرده اید به شما توصیه می کنیم با هزینه ای جرئی یک بسته از آنرا خریداری کرده و با شروع یادداشت گذاری علاوه بر زیبایی این کاغذهای دوست داشتنی از آثار جادویی آن در سازماندهی برنامه های زندگی و شغل خود شگفت زده شوید!

توضیحات تکمیلی

وزن 0,400 کیلوگرم
ابعاد 10 × 10 × 5 سانتیمتر
ابعاد

گرماژ کاغذ

گارانتی

گارانتی تعویض کالای معیوب

نوع جنس

نوع بسته بندی

سلفون

تعداد برگ

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ یادداشت ۱۰x10 بسته ۵۰۰ برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ یادداشت ۱۰x10 بسته ۵۰۰ برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *