روش های چاپ و کاربردهای آن

فروشگاه کاغذ و ملزومات چاپ فروشگاه کاغذ قائم کفیلی

فروشگاه کاغذ و ملزومات چاپ فروشگاه کاغذ قائم کفیلی


چاپ انواع مختلفی دارد تبلیغات متناسب با آنچه که قرار است چاپ شود انتخاب می‌گردد. مهم‌ترین این روش‌های عبارت‌اند از:

افست: عمدتاً برای انتشارات و تبلیغات

 

فلکسو: عمدتاً برای بسته‌بندی
چاپ فلکسو یا همان فلکسوگرافی دارای صفحه انعطاف پذیر و برجسته از جنس ژلاتین یا لاستیک، بنام کلیشه است که به سیلندر دستگاه چاپ فلکسو چسبانده می شود. روش فلکسو از نوع چاپ لترپرس است با این تفاوت که میتواند برای چاپ انواع بستر که شامل فیلم های پلاستیکی، فلزی، سلفون و کاغذ از آن استفاده کرد همچنین بسیار مناسب برای چاپ روی سطوح بزرگ با رنگ جامد همینطور بسته بندی مواد غذایی میباشد.

 

هلیوگراور: عمدتاً برای بسته‌بندی
نام دیگر چاپ هلیوگراور، روتوگراور است و در سیستم آن چاپ گود حروف و تصویر روی فرم به شکل گود ایجاد میشود گویا میزان رنگ به عمق گودی روی سیلندر چاپ وابسته است. چاپ هلیوگراور دارای کیفیتی مشابه با چاپ افست دارد اما مراحل آماده سازی این چاپ بسیار گرانتر از دیگر چاپ ها است همچنین برای انتخاب چاپ مورد نظر به صورت رول روی BOPP و موادی در این حوضه، مناسب ترین میباشد. همچنین وقتی که لفاف هایی از این نوع همیشگی و با تیتراژ بالا باشد چراکه در این روش میتوان میلیونی تیتراژ چاپ کرد.

 

سیلک اسکرین: عمدتاً برای تبلیغات چاپ های تفکیکی
یکی دیگر از پرکاربرد ترین نوع چاپ, چاپ سیلک اسکرین است به همین دلیل دارای ویژگی های خاصی است. چاپ سیلک اسکرین در چاپگری انجام میگیرد که اندازه کوچکی دارد و قابل حمل است بدین ترتیب میتوان در خانه هم از این وسیله استفاده کرد و روش چاپ سیلک اسکیرین به گونه ای است که رنگ از روی جزعی توری حرکت میکند و بر روی صفحه مورد نظر میریزد و از آن برای طرح هایی با نقاط درشت, واضح و رنگ هایش قابل تشخیص باشد همچنین رنگ ها در هم اویخته نشده نباشند.

 

لتر پرس: یکی از روش‌های چاپ برجسته از قدیمی‌ترین روش‌های چاپی است
از چاپ لترپرس میتوان ملخی هم یاد کرد که برای چاپ های سنتی به کار می آیند و تنها رنگ واحد را بر روی کاغذ یا مقوا چاپ می کند همچنین در گذشته این چاپ برای جعبه های شیرینی کاربرد داشت. چاپگر ملخی چنین عمل میکند که حروف سربی روی پایه ها قرار دارد, جوهر حروف را در بر میگیرد و سپس با برخورد حروف روی صفحه مورد نظر واژه ها بر آن ثبت میشوند بدین ترتیب می شود عمکرد این دستگاه را به ماشین تحریر های قدیمی تشبیه کرد همچنین به دلیل قدیمی بودن کیفیت پایین تری نسبت به چاپ افست دارد همچنین در حین چاپ صدا تولید میکند.

 

چاپ دیجیتال: برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین
نام دیگر این چاپ، چاپ فوری است زیرا در زمان کوتاه جواب گوی تیتراژهای محدود است همچنین از جدیدترین نوع چاپ است که میتواند تصاویر و محتویات هر صفحه چاپی را تغییر دهد و اما هزینه بالا چاپ دیجیتالی نسبت به روش های سنتی همچون چاپ افست سبب بی توجهی به آن نیست چرا که این قیمت با صرفه جویی در هزینه های دیگر مانند خرید پلیت های چاپ برای تیراژ های کم جبران پذیر است. در اینجا میتوان به نکته ای اشاره کرد, با تمرکز بر روی گسترش ماشین های چاپ دیجیتالی برای کسب کیفیت بالاتر, پایین آمدن هزینه های هر برگ و بالا رفتن میزان تیتراژ ها بدین ترتیب چاپ دیجیتالی آمادگی رقابت را با چاپ افست پیدا میکند و حتی از آن پیشی میگیرد.

روش های چاپ و کاربردهای آن

کاغذ قائم تبریز کفیلیمشاهده نوشته ها

خاندان کفیلی با سابقه 30 ساله در صنعت چاپ و تامین ملزومات آن در تبریز فعالیت می نمایند. فروشگاه کاغذ قائم ( کفیلی ) یکی از معتبرترین تامین کنندگان کاغذ در شمالغرب کشور است. این فروشگاه با پخش کاغذهای بسته بندی شده و کاغذهای مخصوص پرینترهای اداری و خانگی و همچنین ملزومات چاپی نیاز مشتریان خود را تامین می نماید. برای تسهیل در عرضه این محصولات “فروشگاه اینترنتی کاغذ و ملزومات چاپ” (KAGIZ.ir) بصورت آنلاین و غیرحضوری آماده عرضه محصولات خواهد بود. تبریز خیابان تربیت غربی نبش کوچه پستخانه قدیم پلاک43 تلفن 04135566217 – 04135566218 (پاسخگویی همه روزه از ساعت 8صبح الی 18عصر به جز روزهای تعطیل)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *