کاغذ A3 کاربن دار ایرانی رنگ سفید بسته ۵۰۰برگی

500.000 تومان

کاغذ کاربن لس (خودکپی NCR) چیست؟

کاربن لس کاغذ هایی هستند که به خودکپی (NCR) معروف هستند.

کاغذ کاربن لس (خودکپی NCR) چیست؟

کاربن لس کاغذ هایی هستند که به خودکپی (NCR) معروف هستند.

این کاغذ ها نیازی به کاربن ندارند و نسخه دوم و سوم اسناد و فاکتور ها به راحتی و بدون دردسر با استفاده از آنها آماده میشوند و به نوعی همان کار کاغذ کاربن دار را انجام میدهد با این تفاوت که عملا هیچ نوع کاربنی را مشاهده نمیکنید و هرگز دستانتان را سیاه و کثیف و سطل زباله تان را بیهوده پر نمیکند.

بدینوسیله در مصرف کاغذهایی که صرف تولید کاربن میگردند صرفه جویی بزرگی صورت میگیرد که نتیجه آن قطع کمتر درختان میباشد.

کاغذ کاربن لس چگونه کار میکند؟

این صفحات در اصل به کپسولهای میکروسکپی آغشته شده اند که ترکیب آنها موجب ایجاد رنگ و انعکاس رنگ بر روی صفحه زیرین میگردد.

طرز کار این نوع کاغذها بدین صورت است که وقتی هر نوع فشار مکانیکی مثل فشار تاشی بر اثر نوشتن یا تایپ کردن بر روی این کاغذها وارد میشود کپسولهای رنگی قسمت صفحه رو، که قسمت زیرین آن دارای یک لایه روکش از کپسولهای رنگی مذکور میباشد آزاد شده و با کپسولهای صفحه زیر که قسمت روی آن آغشته شده است ترکیب شده و یکی از آنان دیگری را تقویت کرده و رنگ مشکی یا آبی را (با توجه به نوع کپسولها) منعکس مینمایند و کاغذ به این رنگ آغشته میگردد صفحات میانی کاغذهای بیش از ۲ نسخه هم روی آنها و هم پشت آنها به این کپسولها آغشته میگردد و به علت ۲ بار آغشته شدن است که گرماژ یا وزن کاغذهای میانی سبکتر از کاغذهای اول و آخر میباشد.

هر سطح این کاغذها پوشیده شده از میلیونها کپسول میکروسکپی میباشد که کاملا خشک شده است .

در اصل محلولی از کپسولهای رنگی بی رنگ (در ظاهر) و روغن مخصوص میباشد که تماما بوسیله کپسولهای پلاسنیک مانندی پوشیده شده اند که در اثر فشار شکسته میشوند.

نسخه های کپی کاغذهای کاربن لس جهت افزایش کاربرد در تفکیک اسناد تولید و افزایش سرعت گردش امور اداری در رنگ بندی های متفاوت عرضه میگردند.

در کاغذ های کاربن لس ( NCR ) که به کاغذهای خود کپی مشهور هستند باید توجه شود که این کاغذها زمان مصرف دارند وپس ازتاریخ مصرف , حساسیت خود را ازدست می دهند.

هنگامی که فردی می نویسد در نقطه تماس قلم با کاغذ در اثر فشار ناشی از قلم بروی کاغذ میکروکپسول ها شکسته و به صورت رنگ خود را بر روی برگه نشان می دهند . از آنجا که کپسول ها بسیار کوچک هستند ، چاپ بسیار دقیقی مشابه نسخه اولیه بر روی نسخه بعدی ایجاد می گردد ، ازاین روست که به کاغذ کاربن لس ” کاغذ خود کپی” نیز می گویند.

کاغذهای کاربن لس هم به صورت بند جهت استفاده در چاپخانه ها برای چاپ فاکتور و غیره و هم به صورت آماده و برش خورده ، جهت استفاده در مصارف خانگی، شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه ها و قابل چاپ از طریق پرینتر های خانگی موجود می باشد.

باتوجه به اطلاعات گفته شده فوق ترتیب قرار گیری کاغذهای کاربندار به شرح ذیل مییاشد:

سفید قابل استفاده فقط برای نسخه اول

صورتی  –  آبی   –  سبز   فقط قابل استفاده برای نسخه وسط

زرد قابل استفاده فقط برای نسخه آخر

همچنین حتما باید دقت داشت که رنگ سفید کاغذ کاربن لس فقط برای نسخه اول قابل استفاده می باشد و  در صورت استفاده در نسخه های غیر از آن عملکردی نخواهد داشت.

توضیحات تکمیلی

وزن 3,6 کیلوگرم
ابعاد 42 × 29,7 × 5 سانتیمتر
گرماژ کاغذ

گارانتی

گارانتی تعویض کالای معیوب

نوع جنس

نوع بسته بندی

سلفون

رنگ کاغذ

سفید

سایز کاغذ

A3

سطح چاپ

رنگ نوشته

آبی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ A3 کاربن دار ایرانی رنگ سفید بسته ۵۰۰برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ A3 کاربن دار ایرانی رنگ سفید بسته ۵۰۰برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *