چسب صحافی ۲۱کیلویی

1.500.000 تومان

چسب های صحافی بسته به نوع کاربرد، انواع و اقسام مختلفی دارند. اغلب چسب های مورد استفاده در این صنعت با پایه های رزینی و پلیمری هستند و در دسته ی چسب های ترموپلاستیک قرار دارند.

چسب های صحافی بسته به نوع کاربرد، انواع و اقسام مختلفی دارند. اغلب چسب های مورد استفاده در این صنعت با پایه های رزینی و پلیمری هستند و در دسته ی چسب های ترموپلاستیک قرار دارند. چسب های مصرفی به دو دسته تقسیم می شوند: چسب های گرم و چسب های سرد.

از گذشته برای صحافی کتاب، شیوه های گوناگونی وجود داشته است. در روش های ابتدایی، انتهای کتاب ها دوخته میشد. با گذشت زمان و به وجود آمدن برخی از چسب های جدید، از چسب هایی با منشا حیوانی و سپس از چسب‌ های سیلیکاتی و پلی وینیل استاتی استفاده میشد. در سال ‌های اخیر تیراژ کتاب بسیار افزایش یافته است و با توجه به سرعت صحافی پایین با چسب های سنتی، عموماً مشکلات زیاد در تحویل کتب ایجاد میشد. با ارائه چسب ‌های گرم و سرد و با استفاده از دستگاه ‌های اتوماتیک سرعت صحافی افزایش خیلی بالایی داشته است. امروزه با استفاده از این چسب ها امکان صحافی چند هزار جلد کتاب در یک ساعت نیز ایجاد شده است.
چسب‌های صحافی ترکیبی از چند پلیمر، عوامل چسبنده، اصلاح کننده ویسکوزیته و پایدار کننده‌ های حرارتی می ‌باشند. با تغییر مقدار هریک از این اجزاء می توان خواص متفاوتی از چسب‌ های گرم به دست آورد. لازم به ذکر است که در انتخاب یک چسب بایستی پارامترهای مختلفی بررسی شوند. رنگ، ویسکوزیته، زمان گیرایی، نقطه نرم شوندگی، میزان چسبندگی، قیمت و شرایط مصرف مثل نوع دستگاه و نوع جلد، مشخص کننده نوع چسب مصرفی می ‌باشد.

چسب های سرد و کاربردهای آن

به طور کلی چسب های سرد برای عطف کتاب به کار گرفته می شوند. در کارگاه های کوچک صحافی، از این چسب ها به صورت دستی استفاده می شود و با برس اعمال می شوند. در چاپخانه های بزرگتر، دستگاه های متنوعی برای اعمال این قبیل چسب ها وجود دارد. خاصیت اصلی این چسب های سرد، نگهداری عطف کتاب است. به صورتی که فرم یکپارچه در حین استفاده از کتاب حفظ گردد.

این چسب ها بر پایه پلی وینیل استات تولید می شوند و در دسته ارزانترین و در دسترس ترین چسب ها طبقه بندی می شوند

توضیحات تکمیلی

وزن 23 کیلوگرم
ابعاد 40 × 40 × 50 سانتیمتر
گارانتی

گارانتی تعویض کالای معیوب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چسب صحافی ۲۱کیلویی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چسب صحافی ۲۱کیلویی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *