مراحل طراحی و چاپ کتاب

فروشگاه کاغذ و ملزومات چاپ فروشگاه کاغذ قائم کفیلی

فروشگاه کاغذ و ملزومات چاپ فروشگاه کاغذ قائم کفیلی


۱- طراحی اولیه کتاب: بررسی و تصمیم گیری درمورد قطع، فونت، فاصله سطرها سرصفحه، پا صفحه، فصل بندی مصورسازی و همچنین تعداد صفحات تقریبی ( براساس ضرایب فرم‌های چاپی ۸ وترجیحا ۱۶) و سایرموارد…

۲- حروفچینی و صفحه‌آرایی:

الف- تایپ متون دست نویس و اسکن تصاویر و رسم نمودار و جداول و … و اجرای سفارش طراحی اولیه ….

ب- پریینت اولیه وغلط گیری

ج- پرینت و غلط گیری نهایی

د- تهیه نسخه‌ نهایی کتاب شامل صفحه عنوان- شناسنامه و متن کتاب با صحافی کامل

۳- ارسال یک نسخه از کتاب صحافی شده به همراه فرم درخواست مجوز توسط انتشارات و درج کد شابک (کد ۱۳ رقمی شناسایی بین‌المللی کتاب ISBN) به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اخذ مجوز قبل از چاپ

مجوز قبل از چاپ کتب علوم محض و کاربردی مانند فیزیک، شیمی، مهندسی، ریاضی، علوم پزشکی (بجز موارد استثنایی) …. بلافاصله صادر می‌گردد.ولی سایر کتاب ها به هیئت بررسی نشر کتاب ارجاع می‌گردد. این هیئت در استان خراسان بطور معمول هر دو هفته یکبار شکل جلسه می‌دهد و کتابها پس از بررسی در هیئت و مطالعه آن توسط کارشناس مربوطه که هر یک در رشته خاص متخصص می باشند به فاصله حداقل ۲۰ روز و حداکثر…روز پاسخ هااعلام می‌گردند این پاسخ معمولاً بدلیل آشنایی ناشران با مقررات در اکثر موارد بلامانع می‌باشد و در مواردی که نیاز به حذف و یا اصلاح بخش‌ هایی از کتاب است با اشاره به صفحه و کلمه و یا جمله مورد نظر ناشر را در جریان قرار می‌دهند و ناشر موظف است که صفحات مورد نظر را بعد از اصلاح مجدد ارسال و منتظر پاسخ بماند و در بعضی موارد کتاب ها بدلایلی که نیاز به صحبت ندارد غیر قابل چاپ اعلام می‌گردد.این دلایل قانوناً باید بر اساس بخشنامه و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد جهت اطلاع از کلیه قوانین فوق می توانید به قوانین و مقررات مراجعه کنید.

پس از تأیید کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز قبل از چاپ کتاب صادر می‌گردد. در این مجوز نام کتاب ، مؤلف، مترجم، قطع، تیراژ نوبت چاپ تاریخ و شماره درخواست و شابک کتاب اعلام گردیده است.

 

پس از اخذ مجوز قبل از چاپ کتاب مراحل زیر انجام خواهد گرفت:

۱- طراحی جلد که بر اساس موضوع، قطع و تعداد صفحه و علایق سفارش دهنده آماده می‌گردد

۲- نسخه نهایی کتاب پس از کنترل نهایی توسط انتشارات بانظارت سفارش دهنده جهت تهیه فیلم و زینک به لیتوگرافی ارسال می‌گردد و همچنین طرح جلد پس ازکنترل نهایی جهت تهیه فیلم و زینک چهار رنگ (تمام رنگی) به مراکز تهیه فیلم و زینک کامپیوتری که با عنوان ایمیج ستر یا خروجی فیلم و یا پلیت ستر نیز شناخته می‌شوند ارسال می‌گردند.

۳- تهیه ملزومات چاپ مانند کاغذ و مقوا با کیفیت مورد نظر و قطع و مقدار مورد نیاز و تحویل آن به چاپخانه

۴- ارسال زینک رنگی جلد و متن به چاپخانه و چاپ بر اساس برگ سفارش

۵- صحافی آخرین قسمت تهیه کتاب می باشد که پس از مراحل تا و ترتیب و تجلید (تو جلد گذاری) و برش کاری و بسته‌بندی (شرینگ) کتاب را آماده بازرسی می‌نمایند.

۶- تعداد معینی از کتابهای منتشره به همراه فرم‌های مخصوص و کپی مجوز قبل از چاپ با تأیید چاپخانه به اداره ارشاد ارسال می گردد و بازرس اداره ارشاد بعد از مراجعه به صحافی و کنترل نمونه و تعداد کتب منتشره بر اساس مجوز کتاب در صورت عدم مغایرت فرم اعلام وصول را صادر و با این فرم صحافی اجازه تحویل کتاب را به انتشارات خواهد داشت.

۷-انتقال کتابها پس از صدور نامه اعلام وصول به انبار و مراکز پخش کتاب

کاغذ قائم تبریز کفیلیمشاهده نوشته ها

خاندان کفیلی با سابقه 30 ساله در صنعت چاپ و تامین ملزومات آن در تبریز فعالیت می نمایند. فروشگاه کاغذ قائم ( کفیلی ) یکی از معتبرترین تامین کنندگان کاغذ در شمالغرب کشور است. این فروشگاه با پخش کاغذهای بسته بندی شده و کاغذهای مخصوص پرینترهای اداری و خانگی و همچنین ملزومات چاپی نیاز مشتریان خود را تامین می نماید. برای تسهیل در عرضه این محصولات “فروشگاه اینترنتی کاغذ و ملزومات چاپ” (KAGIZ.ir) بصورت آنلاین و غیرحضوری آماده عرضه محصولات خواهد بود. تبریز خیابان تربیت غربی نبش کوچه پستخانه قدیم پلاک43 تلفن 04135566217 – 04135566218 (پاسخگویی همه روزه از ساعت 8صبح الی 18عصر به جز روزهای تعطیل)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *