فاکتورفروش ساده بزرگ سایز۲۱×۱۴بسته ۱۰جلدی

230.000 تومان

فاکتور فروش  نوعی دیگر از فاکتورها می باشد که فروشگاه ها و شرکت ها و جاهای دیگر از آن استفاده می کنند.

فاکتور فروش چیست?

نوعی دیگر از فاکتورها می باشد که فروشگاه ها و شرکت ها و جاهای دیگر از آن استفاده می کنند.
این فاکتور سندی برای خرید کردن مشتری توسط فروشنده می باشد که در آن محصولات خریداری شده به همراه تعداد و قیمت در آن ثبت شده است.
این فاکتور میتواند از دید فروشنده فاکتور فروش و از دید خریدار فاکتور خرید باشد.

در این جا پیش فاکتور هم سندی که فروشنده از مبدا به عنوان فروش و تعیین ارزش کالا باتعیین مدت اعتبار به درخواست خریدار صادر می کند.

اگر می خواهید معاملات خود را از نظر قانونی و حقوقی تضمین کنید، باید بدانید فاکتور فروش چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟

فاکتور فروش از منظر حقوقی و قانونی چه اهمیتی دارد؟
ابتدا باید دانست که ارائه فاکتور فروش حق رسمی و قانونی خریدار می باشد. یکی از الزامات فعالیت تجاری، آشنایی به اهمیت و ضرورت قانونی صدور و ارائه فاکتور فروش از سوی فروشنده به خریدار می باشد.

برای پاسخ به این سوال که به لحاظ قانونی و از منظر حقوقی اهمیت فاکتور فروش چیست؟ باید اینگونه پاسخ داد که یک مدرک دارای وجاهت قانونی می باشد. برای طرح ادعا و یا دعوای حقوقی، می توان به فاکتور فروش استناد نمود.

در نزد محاکم قضایی و مراجع قانونی اهمیت فاکتور فروش چیست؟ به عنوان مدرک و سند قابل رسیدگی و پذیرش، اعتبار دارد. فاکتور فروش مدرکی است که تحقق و صحت یک معامله را می توان با ارائه آن اثبات نمود.

در “مشتری مداری” اهمیت فاکتور فروش چیست؟
هر فروشنده ای باید بداند که با ارائه فاکتور فروش به خریدار، احساس اطمینان و اعتماد را نسبت به خویش و نسبت به کالای فروخته شده، به خریدار منتقل کرده است.
بر عکس اگر بخواهیم بگوییم که آثار منفی امتناع از ارائه فاکتور فروش چیست؟، باید در نظر بگیریم که امتناع از ارائه فاکتور فروش خریدار را دچار حس بی اعتمادی و عدم اطمینان نموده است. در واقع عدم ارائه فاکتور فروش به خریدار، منجر به سلب اعتماد و اطمینان خریدار نسبت به صداقت فروشنده و نیز نسبت به کیفیت و مطلوبیت کالا یا خدمت فروخته شده، خواهد شد.

خریدار هنگامی که می بیند فروشنده، ابتدا به ساکن و بدون درخواست وی، و حسب رویه تجاری خویش، مبادرت به صدور و ارائه فاکتور فروش نموده است، خاطرش آسوده می گردد، از این که فروشنده به کالا و یا خدمتی که ارائه می دهد، اطمینان دارد و با اعتماد به نفس کالا یا خدمت مطلوب و با کیفیتی را تحویل مشتری داده است. خریدار با تجربه بر این نکته واقف است که چنان چه در معامله انجام شده، غشی وجود داشته باشد، فروشنده با فراغ بال، مبادرت به صدور و ارائه فاکتور فروش نمی کند، و به بهانه ای از ارائه فاکتور فروش طفره می رود.

لزوم صدور و ارائه فاکتور فروش چیست؟
یکی مبانی اخلاقی و پایه های اصلی آداب مشتری مداری نزد یک فروشنده و شخصیت تجاری اصیل و متشخص است.

به بیانی دیگر، اینکه التزام به صدور و ارائه فاکتور فروش چیست؟ باید گفت که از سوی فروشنده، به فروشنده تشخص می بخشد. یعنی یکی از شاخص های یک شخصیت تجاری، که به خریدار معلوم می کند فروشنده یا واحد تجاری، اصیل، صادق و واجد اعتبار کسب و کار است، همانا صدور و ارائه فاکتور رسمی با مشخصات و مختصات کامل و شفاف می باشد. و در صورتی که صدور فاکتور فروش در رویه معاملاتی فروشنده، نگنجد، خریدار علاوه بر بی اعتمادی نسبت به مطلوبیت و کیفیت کالا یا خدمت ارائه شده، نسبت به اصالت و قابلیت اخلاقی فروشنده به عنوان یک هنجار اخلاق تجاری، دچار تردید خواهد شد، واین امر، برای فروشنده یک سوء سابقه قلمداد می گردد.

بنابراین فروشنده مشتری مدار، بایستی پیوسته دغدغه تکریم مشتری، و رعایت حقوق مشتری را داشته باشد و آن را نصب العین خویش قرار دهد. و صدور فاکتور فروش را در فرآیند کسب و کار خویش نهادینه سازد.

مبانی فاکتور
یک فاکتور باید تا آنجایی که از ظاهر صورتحساب برمی‌‌آید، اظهار کند که این یک فاکتور است. فاکتور به طور معمول، یک شناسه منحصر به فرد به نام شماره فاکتور دارد که برای مراجع داخلی و خارجی مفید است. یک فاکتور معمولاً، حاوی اطلاعات تماس فروشنده یا ارائه دهنده خدمات است که اگر خطایی در صورتحساب صورت گرفت، بتوان از طریق آن اطلاعات، خطا را پیگیری کرد.

شرایط پرداخت و همچنین اطلاعات مربوط به هر گونه تخفیف، جزئیات پرداخت اولیه یا هزینه‌‌های مالی ارزیابی شده برای تأخیر در پرداخت، ممکن است به طور خلاصه در فاکتور بیان شود. بهای تمام شده هر مورد، کل واحدهای خریداری شده، هزینه حمل و نقل، باربری، ارسال، هزینه‌‌های مربوط به مالیات نیز در فاکتور مشخص شده و کل مقدار بدهی بیان می‌‌شود.

یک پیش فاکتور، صورتحساب اولیه فروش است که پیش از حمل یا تحویل کالا، برای خریداران ارسال می‌‌شود. فاکتور به طور معمول، گزارشی از کالاهای خریداری شده و سایر اطلاعات مهم مانند وزن بار ارسالی و هزینه حمل و نقل است. پیش‌‌فاکتورها اغلب در معاملات بین المللی، بویژه برای مقاصد گمرکی در واردات مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

نکته مهم: شما همیشه باید یک نسخه از فاکتورها و رسیدهای خود را – چه به صورت کاغذی یا الکترونیکی – برای اهداف مالیاتی نگه دارید.

اهمیت تاریخ فاکتور
تاریخ فاکتور، بیانگر تاریخ رسمی‌‌ای است که در آن روز کالاها فاکتور، و معاملات به طور رسمی ثبت شده‌‌اند. بنابراین، تاریخ فاکتور اطلاعات مهمی در رابطه با پرداخت دارد، زیرا مدت زمان اعتبار و موعد پرداخت صورتحساب را نشان می دهد. این امر به ویژه برای واحدهای تجاری، مانند نت ۳۰ (نت ۳۰ (Net 30) یک اعتبار تجاری است که هنگام فروش اجناس و خدمات به مشتری ارائه می‌شود)، که دارای اعتبارهستند، بسیار مهم است. تاریخ واقعی فاکتور معمولاً ۳۰ روز پس از تاریخ فاکتور است.

شما میتوانید سایر انواع فاکتورهای فروش را در این لینک مشاهده و درصورت نیاز نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی کاغذ و ملزومات چاپ اقدام فرمائید.

توضیحات تکمیلی

وزن 1,8 کیلوگرم
ابعاد 21 × 14 × 10 سانتیمتر
گارانتی

گارانتی تعویض کالای معیوب

نیاز به کاربن

دارد

تعداد ردیف

20

تعداد نسخه

2

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فاکتورفروش ساده بزرگ سایز۲۱×۱۴بسته ۱۰جلدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فاکتورفروش ساده بزرگ سایز۲۱×۱۴بسته ۱۰جلدی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *