کاغذ A4 پیپروان ۸۰گرمی بسته ۵۰۰برگی

140.000 تومان

کاغذ A4 پیپروان 80 گرمی بسته 500برگی با کیفیت عالی مخصوص پرینترهای لیزری

ناموجود

پیپروان ۸۰ گرمی بسته ۵۰۰برگی با کیفیت عالی مخصوص پرینترهای لیزری

کاغَذ مادّه‌ای است پهن و نازک که از فشردن الیاف موادی مانند خمیر چوب، برنج یا کتان درست می‌شود و بیش‌تر برای نوشتن و نقاشی به کار می‌رود. با این همه ، از کاغذ برای بسته‌بندی ( مانند کاغذ کادو ) ، آرایش درونی ساختمان ، صافی‌های صنعتی و پژوهشی و کارهای دیگر نیز بهره می‌گیرند.

کاغذ بسته بندی شده

کاغذ نوعی لوازم التحریر میباشد .

چینی‌ها نخستین مردمانی بودند که بیش از ۲ هزار سال پیش ، کاغذهایی مانند کاغذهای امروزی ساختند. ایرانیان مسلمان شیوهٔ ساختن کاغذ را در سدهٔ نخست پس از اسلام از چینی‌ها آموختند و آن را بهبود بخشیدند. شهر سمرقند برای سال‌ها بزرگ‌ترین مرکز ساختن و خرید و فروش کاغذ بود. سپس، در شهرهای دیگر، از جمله بغداد، دمشق، قاهره، مراکش، جزیرهٔ سیسیل و شهرهای مسلمان نشین اسپانیا، کارخانه‌های کاغذسازی به راه افتاد.یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهند که از قرن اول میلادی، در چین کاغذ وجود داشته‌است.در سال ۱۰۵ میلادی، یکی از درباریان، ماده جدیدی را برای امپراطور توصیف کرد که از پارچه‌های کهنه، پوست درختان، کنف و علف تهیه می‌شد وروی ان می‌نوشتند.به مرور زمان، شیوهٔ تهیه کاغذ بهتر شد و ان را با الیاف گیاهانی مانند خیزران می‌ساختند. عرب‌ها این محصول را به اروپا بردند ودر سال ۱۱۵۰ میلادی، غربیان نخستین کاغذ سازی را در اسپانیا بنا کردند.ماشین تولید انبوه کاغذ را چینی‌ها اختراع کردند. نخستین اسکناس نیز در سال ۱۰۲۴ میلادی در چین تهیه و مبادله شد.!

کاغد یا کاغذ کلمه‌ای است پارسی و ذکر این لغت یا « ورق » در کتب قدیمیه عربی بسیار فراوان دیده می‌شود.

کاغذ A4 برگ ورق

خمیر کاغذ بیشتر از چوب سوزنی برگان ساخته می‌شود.(به دلیل داشتن الیاف طولانی تر) کاغذ یکی از فراوردهای مهم چوب است. برای ساختن کاغذ ابتدا تنه درخت را به وسیله دستگاه خردکن به خورده چوب تبدیل می‌کنند.

 

سپس خرده چوب‌ها را به وسیله مواد شیمیایی و روشهای مختلف در برج پخت خمیر تجزیه می‌کنند و از آنها الیاف سلولوزی به دست می‌آید که خمیر کاغذ نامیده می‌شود. از درهم رفتن الیاف سلولوزی و بعد از پرس آنها ورقه کاغذ ساخته می‌شود.

 

کاغذ از نظر برش طبق استاندارد های مختلف طبقه بندی می شود. یکی از مهمترین طبقه بندی های بین المللی استاندارد A می باشد. در این استاندارد از A0 که بزرگترین سایز است هرچه عدد بزرگتر می شود ابعاد کاغذ نصف می گردد بطوریکه:

A0:84.1*118.9cm

A1:59.4*84.1 cm

A2:42*59.4 cm

A3:29.7*42 cm

A4:21*29.7 cm

A5:14.8*21 cm

A6:10.5*148 cm

انسان همیشه به دنبال ثبت آثار و نوشته‌های خود با هدف انتقال آن‌ها به دیگران و نسل‌های آتی بوده‌است. از سنگ نوشته‌های دیواره غارها گرفته تا حتی یادگاری روی دیوار و آثار دیدنی. به طور کلی نوشتن همواره از دغدغه‌های انسان بوده و همیشه به دنبال راهی برای تسهیل نوشتن و مکتوب کردن بوده‌است.

کاغذها بر حسب ویژگی‌های مخلتف، انواع متنوعی دارند. اما یکی از پرکاربردترین انواع کاغذ، کاغذ تحریر است. همان کاغذهای آشنایی که به صورت روزمره در کتاب، روزنامه، دفتر و پرینتر خود مشاهده می‌کنید. جالب است بدانید که کاغذ تحریر هم خود به چند دسته دیگر تبدیل می‌شود. کاغذ تحریر از نظر چاپ و اندازه، دسته‌بندی های متفاوتی دارد و با توجه به کارکرد مد‌نظر شما سایز‌بندی و طراحی می‌شود. برای بررسی و شناخت بهترین نوع کاغذ برای چاپ این مطلب را دنبال کنید.

به چه کاغذی کاغذ تحریر می‌گویند؟

کاغذ تحریر رایج‌ترین و مرسوم‌ترین نوع کاغذ است که برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شود. این کاغذ که در انگلیسی به آن Printing and writing paper می‌گویند، در روزنامه و مجله گرفته تا چاپ کتاب و چاپ کاتالوگ و غیره استفاده می‌شود. کاغذ تحریر بر خلاف کاغذ گلاسه دارای سطح بافت‌دار و چند قسمتی است که باعث می‌شود درحین نگارش یا چاپ، جوهر به راحتی جذب بافت‌ کاغذ شود و کیفیت چاپ و ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

اصلی‌ترین پارامتر در تعیین کیفیت کاغذ تحریر خمیر استفاده شده‌ برای ساخت آن است. معمولا کاغذی که برای چاپ کتاب و مجله از آن استفاده می‌شود، کاملا سفید است و کاغذ روزنامه و مقواهای نازک، خمیر تیره‌تری دارند. در صنعت چاپ هرچقدر کاغذ سفیدتر باشد، مرغوبیت و قیمت آن بیشتر است و کاغذهایی که رو به قهوه‌ای شدن می‌روند قیمت و کیفیت پایین دارند.

انواع کاغذ تحریر

کاغذ تحریر براساس موارد مختلفی که به کاربرد یا نوع ساخت آن بر می‌گردد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه هرکدام از دسته‌بندی‌های انواع کاغذ تحریر را باهم مرور می‌کنیم.

جنس خمیر کاغذ تحریر

کاغذ تحریر با استفاده از ترکیب مواد شیمیایی در خمیر کاغذ تهیه می‌شود. وقتی که خمیر به کاغذ تبدیل شد، اگر مستقیما از آن استفاده شود به آن کاغذ اندودنشده یا Uncoated  می‌گویند. کاغذ اندود نشده لزوما کیفیت پایینی ندارد و در واقع این کاغذ اندود شده‌ است که چیزی فراتر از کیفیت اصلی خود را ارائه می‌کند. گاهی اوقات برای اینکه یک ویژگی جدید مانند وزن بیشتر، جذب جوهر بالاتر، نرمی و لطافت بیشتر و غیره را به کاغذ اضافه کنند، با استفاده از مواد شیمیایی و پلیمری خاصی مانند کلسیم کربنات و یا گچ، سطح کاغذ را می‌پوشانند. به این کاغذها کاغذ تحریر اندود شده یا Coated گفته می‌شود و نسبت به کاغذ معمولی کیفیت بالاتری دارد. عمده کاغذهای تحریر موجود در بازار ایران از نوع اندود نشده یا Uncoated هستند. این نوع کاغذها قدرت جذب بسیار بالایی دارند و در هنگام چاپ و نگارش، جوهر به سمت دیگر کاغذ نفوذ نمی‌کند

انواع کاغذ تحریر از نظر وزن

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که کاغذ تحریر براساس دسته‌بندی می‌شود، وزن یا گرماژ کاغذ است. گرماژ کاغذ به زبان ساده یعنی جرم یک صفحه کاغذ در ابعاد یک متر در یک متر. کاغذ تحریر بسته به این که قرار است در چه محصولی استفاده شود، در گرماژ مختلفی تولید می‌شود. دامنه گرماژ کاغذ تحریر بین ۵۰ تا ۱۲۰ گرم در متر مربع است. اما معمولا اکثر ناشران از کاغذ تحریر ۷۰ تا ۸۰ استفاده می‌کنند که هم وزن کتاب کاهش پیدا کند و هم ازکیفیت آن کاسته نشود.

ابعاد و اندازه‌های مختلف کاغذ تحریر

کاغذ تحریر براساس استاندارهای مختلفی از نظر اندازه تقسیم می‌شوند. استاندارد ابعاد کاغذ در سری‌های مختلفی تدوین شده‌است. سری A و سری B و غیره. اما همان‌طور که می‌دانید، شناخته‌شده‌ترین دسته‌بندی ابعاد کاغذ، کاغذهای تحریر سری A است. سری A از کاغذ A1 که بزرگترین اندازه است شروع می‌شود و به کاغذ A10 که کوچترین ابعاد برش کاغذ تحریر است ختم می‌شود. البته که ابعاد بزرگتری هم در سری A وجود دارند که معمولا از این ابعاد تنها برای بسته‌بندی و ارسال عمده کاغذ در کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

انواع کاغذ تحریر از نظر کاربرد

کاغذ تحریر پر مصرف‌ترین نوع کاغذ در بازار است. از کاغذ تحریر برای چاپ انواع کتاب، سررسید، کاغذ یادداشت، روزنامه، کاتالوگ، اوراق اداری، پاکت نامه و غیره استفاده می‌شود. همچنین از کاغذ تحریر الوان یا رنگی برای چاپ بروشور‌ و کاغذهای تبلیغاتی رنگی به رنگ سبز و زرد و صورتی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های کاغذ تحریر

دلیل این که کاغذ تحریر نسبت به سایر کاغذها استفاده بیشتری دارد و بیش از همه مورد استقبال واقع شد، ویژگی‌ها و امکانات متعدد آن است. کاغذ تحریر رنگ سفیدی دارد که برای خوانایی کاغذ و کیفیت بالای چاپ مناسب است. از آن‌جایی که تا تبدیل شدن کاغذ به محصول نهایی، فرآیندهای مختلف چاپ و بسته‌بندی روی کاغذ انجام می‌شود، مقاومت و استحکام کاغذ اهمیت بالایی دارد. کاغذ تحریر به دلیل استفاده از خمیر شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد و نیروی زیادی را تحمل می‌کند. این مقاومت بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ تحریر در مقایسه با سایر کاغذها است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به کاغذ تحریر به عنوان یک کاغذ محبوب هویت شناخته می‌شود، ماندگاری و طول عمر بالای آن است. این ویژگی، کاغذ تحریر را به یک گزینه مناسب برای نگهداری انواع اسناد و بایگانی‌هایی که نیاز به ماندگاری بالا دارند، تبدیل می‌کند. قدرت جذب بالای جوهر یکی دیگر از ویژگی‌های کاغذ تحریر است. سطح صاف این کاغذ باعث حرکت روان خودکار و مداد بر روی آن می‌شود و لذت نوشتن را دو صد چندان می‌کند.

تفاوت کاغذ تحریر با کاغذ گلاسه

تفاوت کاغذ تحریر و کاغذ گلاسه در نوع بافت و کاربرد آنهاست. کاغذ تحریر دارای سطحی بافت‌دار و با قدرت جذب بالاست که  معمولا در چاپ‌های رنگی از نوع جوهرافشان و یا مرکبی مانند دستگاه افست، به علت جذب و نفوذ رنگها به داخل بافتهای کاغذ، رنگ‌ها کمی کدر شده و شفافیت خود را از دست می‌دهند اما در مواردی که نیاز به نوشته شدن متن باشد معمولا از این نوع استفاده می‌کنند.

اما کاغذ گلاسه به خاطر صاف و براق بودن سطح و نداشتن بافت و عدم جذب و کشش مرکب به داخل بافت‌ها، باعث می‌شود که مرکب بر روی سطح کاغذ بماند. براق بودن سطح نیز باعث شفافیت رنگها و در نتیجه بالا رفتن کیفیت چاپ می‌شود .

کاغذ تحریر برای چاپ با کیفیت

در هنگام چاپ کتاب و یا چاپ کاتالوگ و برشور، تمام دغدغه افراد انتخاب یک دستگاه و روش چاپ مناسب است تا نتیجه کار با کیفیت باشد. اما دقت کنید که استفاده از کاغذ مناسب، بخش عمده‌ای از فرآیند چاپ با کیفیت است. کاغذ تحریر به دلیل ویژگی‌های متعددی مانند رنگ سفید، قابلیت جذب بالای جوهر، ماندگری و مقاومت بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای چاپ کتاب و روزنامه و چاپ سررسید و چاپ تقویم و غیره است.

توضیحات تکمیلی

وزن 2,5 کیلوگرم
ابعاد 30 × 21 × 10 سانتیمتر
گرماژ کاغذ

گارانتی

گارانتی تعویض کالای معیوب

سایز کاغذ

A4

تعداد برگ

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ A4 پیپروان ۸۰گرمی بسته ۵۰۰برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاغذ A4 پیپروان ۸۰گرمی بسته ۵۰۰برگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاهسبد خریدتماسناحیه کاربری