چه نوع کاغذی برای دستگاه کپی مناسب است؟

چه-نوع-کاغذی-برای-دستگاه-های-کپی-مناسب-است

چه-نوع-کاغذی-برای-دستگاه-های-کپی-مناسب-است


استفاده از کاغذ مناسب برای دستگاه کپی اهمیت بسیار زیادی دارد. از این جهت که هر دستگاه فتوکپی، استاندارد مشخصی داشته و از نوع خاصی از کاغذ پشتیبانی می کند. با استفاده از کاغذ مناسب برای دستگاه کپی می توان عمر کاری این دستگاه ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده و مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کرد. اما چه نوع کاغذی برای دستگاه فتوکپی مناسب تر است؟ آیا وزن برگه مهم است یا تنها باید به جنس آن توجه کرد؟ در ادامه این مقاله، مناسب ترین انواع کاغذ برای استفاده در دستگاه کپی را معرفی می کنیم. اگر در این زمینه سوالی داشتید، می توانید از کارشناسان فروش فروشگاه کاغذ و ملزومات چاپ کمک بگیرید.

انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه کپی
برای انتخاب بهترین کاغذ دستگاه کپی باید به چند ویژگی بسیار مهم توجه داشته باشید. قبل از هر چیز، برگه ای که برای فتوکپی خود انتخاب و خریداری می کنید، باید وزن مناسبی داشته و به اندازه کافی براق باشد. باید بدانید که متناسب با افزایش وزن برگه، ضخامت آن نیز افزایش پیدا می کند. جالب است بدانید که اگر وزن کاغذ بیشتر یا کمتر از حد مشخصی باشد، ممکن است در دستگاه گیر کند. گیر کردن برگه در دستگاه کپی هم به مرور زمان به قطعاتی همچون کاغذکش فشار آورده و باعث آسیب دیدگی آنها می شود. نکته دیگر برای خرید کاغذ مناسب برای دستگاه کپی، این است که برگه های موجود در بازار، یا روکش دار هستند و یا بدون روکش و این ویژگی ها در بازتاب نور روی برگه تغییراتی ایجاد می کنند.
کاغذ روکش دار برای کپی بهتر است یا بدون روکش؟
به نظر شما کاغذهای روکش دار برای دستگاه کپی مناسب تر هستند یا برگه های بدون روکش؟ کاغذهای بدون روکش، معمولا خاصیت جذب بسیار بالایی دارند. با توجه به این که هیچ پوششی بر روی الیاف طبیعی وجود ندارد، برگه های روکش دار، جوهر دستگاه را به راحتی جذب می کنند. نوشتن روی این برگه ها راحت است و معمولا از آنها در حوزه لوازم تحریر، بروشور و تراکت های ارزان قیمت، بولتن خبری و … استفاده می شود. البته برگه های روکش دار را نیز می توان در فهرست کاغذ مناسب برای دستگاه کپی جای داد. کاغذهای روکش دار دارای یک لایه مواد اولیه هستند که کمک می کند عکس و متن با کیفیت بهتری روی آنها چاپ شود. البته این نوع برگه ها دارای سطح صیقلی و براق هستند و امکان نوشتن با خودکارهای معمولی روی آنها وجود ندارد.
وزن کاغذ مناسب فتوکپی چقدر است؟
کاغذ مناسب برای دستگاه کپی، باید وزن استاندارد و مناسب داشته باشد. البته وزن و ضخامت برگه، دو فاکتوری هستند که معمولا باهم سنجیده می شوند. وزن کاغذ برای جلد و متن، متفاوت است. کاغذی که در جلد کتاب استفاده می شود؛ یعنی برگه هایی با وزن و ضخامت بیشتر. اما کاغذ مناسب برای متن، کم وزن تر، نرم تر و نازک تر است. پیش از انتخاب کاغذ استاندارد برای دستگاه فتوکپی، به این نکته هم توجه داشته باشید که تعاریف متفاوتی برای وزن استاندارد برگه در کشورهای مختلف وجود دارد.
روشنایی و تیرگی کاغذ
کاغذ مناسب برای دستگاه کپی، باید از نظر میزان سفیدی و روشنایی و تیرگی هم استاندارد باشد. میزان سفیدی یا روشنایی کاغذ با استفاده از نور آبی رنگ مخصوصی تعیین می شود و مقدار آن با عددی بین صفر تا صد مشخص می گردد. روشنایی و تیرگی برگه، روی تضاد رنگ یا کنتراست تاثیر می گذارد و در نهایت، میزان خوانایی محتوای کپی شده را تعیین می کند. درواقع هرقدر عدد این معیار بیشتر باشد، یعنی مقدار خوانایی برگه کپی شده هم بیشتر است و راحت تر می توان محتوای آن را خواند.
مواد اولیه به کار رفته در کاغذ
علاوه بر مواردی ذکر کردیم، متریال و مواد به کار رفته در برگه هم در انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه کپی تاثیرگذار است. در حالی که تصور می کنیم کاغذ از چوب ساخته می شود، باید دانست که مواد دیگری هم در بافت برگه مورد استفاده قرار می گیرند. حتی برخی از کاغذها از پارچه، الیاف مصنوعی یا پلاستیک ساخته می شوند. برخی از کاغذها هم طرفدار محیط زیست هستند و از چوب جنگل های تجدیدپذیر ساخته می شوند. اگر جنس کاغذ خوب نبوده و کیفیت آن پایین باشد، دستگاه کپی و اجزای آن در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار می گیرند.

 

 

 

کاغذ قائم تبریز کفیلیمشاهده نوشته ها

خاندان کفیلی با سابقه 30 ساله در صنعت چاپ و تامین ملزومات آن در تبریز فعالیت می نمایند. فروشگاه کاغذ قائم ( کفیلی ) یکی از معتبرترین تامین کنندگان کاغذ در شمالغرب کشور است. این فروشگاه با پخش کاغذهای بسته بندی شده و کاغذهای مخصوص پرینترهای اداری و خانگی و همچنین ملزومات چاپی نیاز مشتریان خود را تامین می نماید. برای تسهیل در عرضه این محصولات “فروشگاه اینترنتی کاغذ و ملزومات چاپ” (KAGIZ.ir) بصورت آنلاین و غیرحضوری آماده عرضه محصولات خواهد بود. تبریز خیابان تربیت غربی نبش کوچه پستخانه قدیم پلاک43 تلفن 04135566217 – 04135566218 (پاسخگویی همه روزه از ساعت 8صبح الی 18عصر به جز روزهای تعطیل)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *